Tomasz Wygoda Choreograf, tancerz, pedagog. Studiował taniec współczesny (1993-95) i historię na Uniwersytecie w Kielcach (1993-99). W latach 1997-03 był tancerzem w Śląskim Teatrze Tańca. W 2001 roku otrzymał dyplom z zakresu tańca współczesnego. Do roku 2005 występował w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Kanadzie i we Włoszech.
W tym czasie tańczył w spektaklach Jacka Łumińskiego oraz Conrada Drzewieckiego (Polska), Henrietty Horn (Niemcy), Jonathana Hollandera (USA) i Paula Claydena (Wielka Brytania). Ponadto współpracował z Janet Panettą (USA), Jeanem G. Weissem (Luksemburg), Ko Murobushi (Japonia) oraz Emio Greco (Holandia). W roku 2002 był stypendystą DanceWeb w Wiedniu. Prowadził warsztaty tańca w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii i Kanadzie. Z Wojciechem Mochniejem występuje pod egidą W&M Physical Theatre w polsko-kanadyjskim przedstawieniu Made in Polska - Museum of Imagination (premiera Calgary, Kanada 2004) - na XIII Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu (2005) zajęli obaj dzięki niemu III miejsce za "wysoką jakość ruchu scenicznego i twórcze poszukiwania". Występował w spektaklach Krzysztofa Warlikowskiego (Carl [zastępstwo za Thomasa Schweiberera] - Oczyszczeni Sarah Kane, koprodukcja Wrocławskiego Teatru Współczesnego, Teatru Polskiego w Poznaniu, Teatru Rozmaitości w Warszawie i Hebbel-Theater w Berlinie, 2001), Pawła Miśkiewicza (Ciało - Niewina Dei Loher w Starym Teatrze w Krakowie, 2004) i Krystiana Lupy (Linoskoczek, Osioł i Tancerz - Zaratustra wg Friedricha Nietzschego i Einara Schleefa w Starym Teatrze w Krakowie, 2005) i Michała Zadary (Hipolit - Fedra Jeana Racine'a w Starym Teatrze w Krakowie, 2006). Opracował ruch sceniczny do przedstawień na tej ostatniej scenie: wspomnianej Niewiny, Wyzwolenia Stanisława Wyspiańskiego (reż. Mikołaj Grabowski, 2004), Sto lat kabaretu... Krakowskie kabarety XX wieku. W Zielonym Baloniku (reż. Krzysztof Materna, 2004), Snu nocy letniej wg W. Shakespeare'a (reż. Maja Kleczewska, 2006), wspomnianej Fedry, Tartuffe'a Moliere'a (reż. M. Grabowski, 2006) i Odprawy posłów greckich Jana Kochanowskiego (reż. M. Zadara, 2007). Pracował też przy spektaklach Śląskiego Teatru Lalki i Aktora Ateneum w Katowicach (Ferdynand Wspaniały Ludwika Jerzego Kerna, reż. Marek Wit, 2003), Teatru Polskiego w Poznaniu (Gąska Nikołaja Kolady, reż. Karina Piwowarska, 2004), Teatru STU w Krakowie (Łoże Sergi Belbela, reż. Jan Peszek, 2004; Wesele S. Wyspiańskiego, reż. M. Zadara, 2006), Teatru Wybrzeże w Gdańsku (From Poland with Love i Wałęsa. Historia wesoła, a ogromnie przez to smutna Pawła Demirskiego, reż. M. Zadara, oba 2005), Teatru Dramatycznego im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu (Powinni tego zabronić Pawła Jurka, reż. K. Piwowarska, 2005), Teatru im. H. Modrzejewskiej w Legnicy (Operacja "Dunaj" Roberta Urbańskiego, reż. Jacek Głomb, 2006), Teatru Narodowego w Warszawie (Nora Henrika Ibsena, reż. Agnieszka Olsten, 2006), Teatru Powszechnego w Warszawie (Gwałtu, co się dzieje! Aleksandra Fredry, reż. Gabriel Gietzky, 2006), Teatru Współczesnego w Szczecinie (Na gorąco według scenariusza filmu Pół żartem, pół serio, reż. M. Zadara, 2006) i Wrocławskiego Teatru Współczesnego (Kartoteka Tadeusza Różewicza, reż. M. Zadara, 2006; Orkiestra "Titanic" Christo Bojczewa, reż. Krystyna Meissner, 2007). Przygotował też choreografię do polsko-niemieckiego przedstawienia Skarbek Katrin Vellrath w reżyserii Antje Majewski (2005; polska premiera w Bytomskim Centrum Kultury, niemiecka w Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie), którego mecenasem było Büro Kopernikus. Niebawem wystąpi na scenie Starego Teatru w Krakowie w Fabryce - spektaklu inspirowanym życiem i twórczością Andy'ego Warhola (reż. Krystian Lupa, prapremiera planowana na kwiecień 2007). Poszukuje nowych sposobów myślenia o tańcu współczesnym. Jego inspiracjami są Jerzy Grotowski i Tadeusz Kantor oraz butoh i joga.